مسابقه‌ی Nimbo

565

سلام!

پنج‌شنبه و جمعه هفته دیگه مسابقه Nimbo برگزار می‌شود. این مسابقه آزمون ورودی برای دوره کارآموزی شرکت سحاب‌پرداز است؛ برای ثبت‌نام یا کسب اطلاعات بیش‌تر می‌تونید به این‌جا مراجعه کنید.

مسابقه از ساعت ۱۵:۰۵ روز پنج‌شنبه ۹ خرداد شروع می‌شود و تا ۲۴ ساعت ادامه دارد. زمان زیاد مسابقه هم به این خاطر است که مسابقه از حالت رقابت سرعتی خارج شود و بتوانید در زمان کافی برای همه سوالات وقت بگذارید و هیچ وقت از نمره گرفتن ناامید نشوید!

این مسابقه شامل ۸ سوال است که در سبک‌های مختلفی آماده شده‌اند و تلاش شده تا در زمینه‌های مربوط شما را به چالش بکشیم.

به نکات زیر در مورد مسابقه توجه کنید.

  • سوالات مسابقه در ۳ نوبت اضافه می‌شوند:  در ابتدا مسابقه دارای ۴ سوال است، دو سوال در ساعت ۲۲ و دو سوال دیگر در ساعت ۹ صبح جمعه اضافه می‌شوند.
  • در میان سوالات یک سوال ‌Bash، یک سوال Java، یک سوال بیگ‌دیتا و ۵ سوال الگوریتمی-پیاده‌سازی وجود دارد که در سه سوال اول هر چه راه‌حل‌تان بهتر باشد نمره بهتری دریافت می‌کنید و باقی سوالات به صورت صفر و یکی تصحیح می‌شوند.
  • به‌جز در ۲ سوال مسابقه، در دیگر سوال‌ها می‌توانید از هر زبانی که مایلید بین ۱۵ زبان پشتیبانی شده در Quera برای پاسخ‌دهی استفاده کنید. در ۲ سوال باید طبق گفته‌ی صورت سوال عمل کنید، یکی با زبان جاوا و یکی با دستورهای ترمینال لینوکس.
  • اگر سوالی در مورد صورت سوال‌های مسابقه و یا نمره‌دهی برای شما پیش آمد، در طول مسابقه می‌توانید در بخش “سوال بپرسید” با پشتیبانی در ارتباط باشید. بدلیل طولانی بودن مسابقه، با عرض پوزش، نمی‌توانیم در کل طول مسابقه در دسترس برای پاسخ سریع به سوال‌های شما باشیم؛ اما در زمان‌های ۱۵ الی ۱۷، ۱۸ الی ۱۹:۳۰، ۲۱ الی ۲۲:۳۰، و جمعه ساعت ۹ الی ۱۲، و ۱۳:۳۰ الی ۱۵ می‌توانیم پاسخگوی سوالات شما باشیم.
  • بجز دو سوال خاص، در باقی سوال‌ها برنامه‌ی شما باید با ورودی و خروجی استاندارد (stdin و stdout) در ارتباط باشد. در صورتی که اولین بار است در مسابقات Quera شرکت می‌کنید، توصیه می‌شود بخش کار با Quera را مطالعه کنید تا با نحوه‌ی نوشتن برنامه‌های به این شکل آشنا شوید.
  • هر سوالی در مسابقه نمره‌ای دارد و رتبه‌بندی با توجه به نمرات و زمان برخی ارسال‌های شما انجام می‌شود. در نهایت برای ورود به دوره‌ی کارآموزی عملکرد شما در همه‌ی سوال‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ پس در هر سوالی که مایل هستید می‌توانید وقت بیشتری بگذارید و تلاش کنید در همه‌ی سوال‌ها نمره‌ای کسب کنید.
  • تلاش کنید برنامه‌های خود را اصولی بنویسید، برای زود فرستادن عجله نکنید. نحوه‌ی پیاده‌سازی‌ها در ورود به دوره کارآموزی تأثیر خواهد داشت.

موفق باشید!

آموزش برنامه نویسی با کوئرا کالج
کوئرا بلاگ