مشکل اخیر ورود با Google و LinkedIn حل شد

1562

سلام.

شاید در روزهای اخیر متوجه مشکلی که در «ورود با Google» و «ورود با LinkedIn» در Quera پیش آمده است شده باشید. این مشکلات در دست بررسی هستند و در حال تلاش برای حل هر دو مشکل هستیم. در ادامه‌ی پست، جزئیات این مشکلات آمده است.

به‌روزرسانی (۷ شهریور ۹۷): مشکل ورود با LinkedIn حل شد. اما گوگل همچنان به ما پاسخی نداده است و مشکل ورود با گوگل همچنان باقیست.

به‌روزرسانی (۱۱ شهریور ۹۷): متأسفانه گوگل هنوز پاسخی به ما نداده است. دوستانی که تنها راه ورودشان به Quera، ورود با «گوگل» بوده است می‌توانند از قسمت فراموشی گذرواژه اقدام به تعیین گذرواژه برای خود کنند، یا از گزینه‌های دیگر مانند ورود با گیت‌هاب یا لینکداین استفاده کنند.

به‌روزرسانی (۳۱ شهریور ۹۷): مشکل ورود با گوگل برطرف شد.

متأسفانه گوگل به طور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی اقدام به غیرفعال‌سازی OAuth2 API خود برای Quera کرده است و حتی دلیل این اتفاق را نیز هنوز به اطلاع ما نرسانده است. با گوگل در این زمینه مکاتبه کرده‌ایم و منتظر پاسخ هستیم. در یکی دو ماه گذشته نیز گوگل تغییری در سیاست خود نسبت به سرویس Google Maps Platform ایجاد کرد که ادامه‌ی کار با این سرویس به دلیل تحریم‌ها برای ما سخت شد. بنابراین سرویس مورد استفاده برای تمام نقشه‌های موجود در Quera را از Google به Mapbox تغییر دادیم. پیش‌تر از این نیز گوگل بدون هرگونه اطلاع قبلی اقدام به حذف حساب کاربری Quera در Google Analytics کرد و تمام اطلاعات قبلی را نیز حذف کرد (گویی هرگز حساب کاربری نداشته‌ایم). البته این اتفاق برای بسیاری وب‌سایت‌های ایرانی دیگر نیز افتاد.

در مورد LinkedIn البته داستان متفاوت است و خوشبختانه حساب ما را نبسته‌اند. بلکه تغییراتی در API، بدون اطلاع به ما ایجاد کرده‌اند که باعث از کار افتادن «ورود با LinkedIn» شده است و کاربران Quera را با خطای ۵۰۰ مواجه می‌سازد. با توجه به تغییر API، ما نیز باید برای حل این مشکل تغییراتی در کدهای Quera بدهیم که امیدواریم بتوانیم به زودی این مشکل را برطرف کنیم.

در صورت تغییر در شرایط، این پست به‌روزرسانی خواهد شد.

آموزش برنامه نویسی با کوئرا کالج
کوئرا بلاگ

ممکن است علاقه‌مند باشید
برندگان قرعه‌کشی تکمیل پروفایل
امکان مشاهده Session ها
مسابقه شماره ی ۲۳ همراه با جایزه!
اشتراک در
اطلاع از
guest

5 دیدگاه‌
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مسعود
مسعود
5 سال قبل

سلام برای روز برنامه نویس هم پست بذارید:))

نازنین
نازنین
5 سال قبل

چقدر خوبه که سایت کلا به برنامه نویسان اختصاص داره!

اینطوری هر برنامه نویسی دقیقاً میدونه باید به کجا سر بزنه. وب لاگ را لطفا بیشتر آپ دیت کنید.

اینکارنت
5 سال قبل

علاوه بر استخدامی در شرکت‌ها و به طور کل اشتغال بلند مدت، برنامه‌نویسی یکی از فیلدهای پرکار هست که اغلب درآمدهای خوبی هم دارند. یکی از خصایص خوب این رشته‌ی تحصیلی اینه که افراد متخصص می‌تونند به صورت فریلنسری هم کار کنند. این نکته‌ی بسیار مهمی هست که میتونید با ثبت تخصص در سایت اینکارنت ازش بیشتر مطلع بشید.
در کل ممنون از سایت و بلاگ حرفه‌ای کوئرا که اختصاصی به برنامه‌نویسان پرداخته!