مهارت‌سنجی به سبک Quera – گام اول

450

سلام!

جزئیات مسابقه‌ی اول که ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود به این صورت است.

? این مسابقه از ۶ سوال برنامه‌نویسی تشکیل شده که شما برای حل کردنشون ۶ ساعت فرصت دارید. زمان زیاد مسابقه به این جهت است که عجله‌ای در ارسال پاسخ‌ها نکنید و بتوانید برنامه‌های خود را اصولی بنویسید.
? مسابقه از ساعت ۹:۳۰ صبح آغاز می‌شود.
? شما برای هر سوال باید برنامه‌ای بنویسید که از روی ورودی استاندارد مقادیری را بخواند و خروجی مناسب را در خروجی استاندارد چاپ کند. هر سوال محدودیت زمان اجرا و محدودیت حافظه‌ی مربوط به خود را دارد که در صورت سوال ذکر می‌شوند.

⭕️ پیش از مسابقه، حتماً حداقل یک سوال از بخش سوال‌ها حل کنید تا با نحوه‌ی نوشتن و فرستادن چنین برنامه‌هایی آشنا شوید.
? نحوه‌‌ی داوری کدهای به این شکل است که پس از ارسال برنامه، برنامه‌ی شما روی تعدادی تست ورودی اجرا می‌شود و خروجی آن بررسی می‌شود.
⭕️ برای زبان جاوا، نباید package بسازید!

? ۳ سوال اول مسابقه، بصورت ۰ و ۱ی نمره‌دهی می‌شوند؛ یعنی اگر برنامه‌ی شما تمام تست‌های ورودی را درست پاسخ دهد، نمره‌ی سوال را دریافت می‌کنید و در غیر این صورت نمره‌ی کد شما ۰ در نظر گرفته می‌شود.

? ۳ سوال آخر مسابقه، بصورت تستی نمره‌دهی می‌شوند. یعنی برنامه‌ی شما به ازای تعداد تست‌هایی که درست پاسخ می‌دهد نمره دریافت می‌کند.

⭕️ توصیه می‌شود وقت خوبی روی سه سوال آخر بگذارید؛ زیرا حتی برنامه‌های ساده هم ممکن است نمره‌ی زیادی از این سوال‌ها دریافت کنند.

? اگر سوالی در حین مسابقه برایتان پیش آمد می‌توانید در بخش “سوال بپرسید” آن را مطرح کنید تا بررسی شود و پاسخ داده شود.

⭕️ رتبه بندی بر اساس مجموع نمره‌ی دریافت شده از سوال‌های مختلف صورت خواهد گرفت. در صورتی که نمره‌ی دو فرد برابر باشد، بر اساس میزان”تاخیر” مرتب خواهند شد که برابر مجموع زمان ارسال‌های نهایی برای هر سوالی که نمره‌ای ازش گرفتید، بعلاوه ۲۰ دقیقه برای هر ارسال غلط برای سوال‌های ۰ و ۱ی می‌باشد.

? در حین مسابقه، رتبه‌بندی را می‌توانید در لحظه مشاهده کنید.

 

موفق باشید! ?

آموزش برنامه نویسی با کوئرا کالج
کوئرا بلاگ

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments