سال ۱۰۱۰۱۱۱۰۱۰۰ مبارک :)

435

سلام 🙂
خب گفتیم ما هم مثل بقیه یه حساب و کتابی از سال ۹۵ داشته باشیم و از آرزوهامون برای سال ۹۶ صحبت کنیم 🙂
سال ۹۵ رو می‌تونیم به عنوان سال تثبیت تقریبی Quera در نظر بگیریم. والا ما هم مثل شما هنوز نفهمیدیم معیار موفقیت استارت‌آپ‌ها چیه؟! ولی خب حداقل اینکه اعضای استارت‌‌آپ هنوز از استارت‌آپ‌شون ناامید نشن خودش یه معیار موفقیت بزرگه! چون هیچ کس مثل اونا نمی‌دونه که اوضاع‌شون چطوریاست. ما از مرداد ۹۴ شروع کرده بودیم و تا آخر ۹۴ هم دیدی نداشتیم که زنده در بریم یا نه! ولی سال ۹۵ اینقدر اتفاق‌های خوبی برامون افتاد که از این به بعد به هیچ چیزی جز موفقیت نمی‌تونیم فکر کنیم 🙂

شروع ۹۵ همزمان بود با مسابقه‌ی مقدماتی و نهایی کدکاپ ۱. مسابقه‌ای که نقطه‌ی عطف Quera بود. ۸۰۰ نفر تو مرحله‌ی مقدماتی‌ش شرکت کردن و ۲۷۰ نفر هم توی مرحله‌ی حضوریش. اونجا بود که پلت‌فرم اجرای مسابقه به خوبی تست شد و سربلند بیرون اومد! به واسطه‌ی همین مسابقه بود که محمدمهدی هم به تیم Quera اضافه شد.

و الان هم یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های Queraست. مهدی یه نفر بود ولی با خودش کلی دوست‌های خوب و سرحال دیگه آورد که به کمک هم مسابقات هفتگی Quera رو راه انداختن و همچنین تیم علمی کدکاپ ۲ رو تشکیل دادن. از همینجا باید تشکر ویژه داشته باشیم از این دوستان که به غنی شدن Quera کمک کردن. پارسا عبداللهی، سید پارسا میرطاهری، پویان علی‌پناهی، امیرمحمد دهقان، علیرضا توفیقی محمدی، سید محمد موسوی، امین انوری، محمد امین رییسی، مهدی امیری، مهرداد صابری، امیر حسین پاشائی هیر، کیوان رضائی، سید حسین موسوی از جمله دوستانی بودن که توی سال ۹۵ به تیم تامین محتوای Quera کمک کردند و ان‌شاءالله خواهند کرد. شما دوستان گرامی هم می‌تونید در صورت علاقه در تیم تامین محتوی Quera حضور داشته باشید.
همزمان با برنامه‌ی کدکاپ فرآیند سخت و نفس‌گیر جذب سرمایه‌گذار را شروع کردیم. با توجه به روابطی که از قبل با چندین سرمایه‌گذار داشتیم پروپوزال‌مون رو برای این دوستان فرستادیم. با هرکدام یک یا دو جلسه پیش رفتیم و اکثرا یا سرمایه‌گذاران حال نداشتن پیگیری کنن یا ما :دی اما در مورد شرکت رهنما اینطور نبود و هر دو طرف عزم جدی برای پیشبرد مذاکرات داشتیم. دیگه گذشت و گذشت که آخرش توی دی ماه قرارداد نهایی سرمایه‌گذاری رو با شرکت رهنما بستیم و Quera هم مورد سرمایه‌گذاری قرارگرفت 🙂
خب تا الان رسیدیم به اوایل تابستون 🙂 یکی از موضوعاتی که از اول کار همیشه اذیت‌مون می‌کرد موضوع سرورهامون بود. به دلیل نوع کار Quera به چندین سرور بزرگ و کوچیک نیاز داشتیم که با هزینه‌های بالای سرور توی ایران نمی‌تونستیم همه‌ی سرورهامون رو از ایران تامین کنیم. سرور خارجی هم به دلایل مختلف برای ما مناسب نبود. دیگه کم کم به این نتیجه رسیده بودیم که بریم تو اون شرایط بی‌پولی (قبل سرمایه‌گذاری بود :دی) یه سرور بخریم بندازیم یه جایی که اینترنتش رو تامین کنه. اما توی همین حین با مجموعه‌ی parspack آشنا شدیم. طی قراردادی که با این مجموعه‌ی فهیم و نوآور بستیم تمام سرورهامون توسط مرکز داده پارس‌پک تامین شد. بعد از کدکاپ ۲ همه‌ی سرورهامون رو آوردیم روی پارس‌پک و خدا رو شکر از اون موقع دغدغه‌ی مهم تامین سرور رفع شد.
رسیدن به نتایج مورد نظرتون توی کدکاپ ۱ ما رو ترغیب کرد که به کدکاپ ۲ رو با قدرت تر از گذشته پیش ببریم. با توجه به اینکه اردیبهشت ۹۶ انتخابات ریاست جمهوری بود و احتمالا کسی حال و حوصله مسابقه رو نداشت :دی، تصمیم گرفتیم توی مهر و آبان ۹۵ کدکاپ ۲ رو برگزار کنیم. کدکاپ ۲ با حمله‌ی DOS دوستان همیشه در صحنه خاطره ساز شد :دی در نهایت هم بعد چندین مسابقه‌ی آموزشی و تمرینی و مقدماتی و شرکت حدود ۱۵۰۰ نفر در این مسابقه‌ها، مسابقه‌ی حضوری در تاریخ ۱۹ و ۲۰ آبان در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
دیگه بخوایم بقیه چیزا رو هم جزیی در موردش صحبت کنیم فکر کنم از حوصله خارج باشه. البته اگه تا همین الانشم نشده باشه :دی
خلاصه‌ اینکه سال ۹۵ پر بود از اتفاق‌هایی خوب و امیدبخش که از مجموعه‌ی این اتفاق‌ها، مخصوصا همکاری با چند شرکت در جذب و سنجش نیرو‌هاشون به سبک Quera، به این نتیجه رسیدیم هدف اصلی Quera، یعنی معیار شدن برای سنجش توانایی فنی و عملی برنامه‌نویسان، کاملا در دسترس هست و ان‌شالله به زودی بهش می‌رسیم.
در راستای همین هدف بزرگ سال ۹۶ رو با یه رویداد بزرگ مهارت‌سنجی شروع می‌کنیم، مهارت‌سنجی به سبک Quera! رویدادی که یه طرفش توسعه‌دهندگان و طرف دیگرش فرصت‌های شغلی جذاب از شرکت‌های بزرگ هست. به زودی اطلاعات بیشتر در مورد این رویداد به سمع و نظرتون می‌رسونیم!
دیگه بیشتر از اینا سرتون رو درد نیاریم 🙂
امیدواریم سال ۹۶ خوب و پر خیر و برکتی برای همه‌مون باشه 🙂

آموزش برنامه نویسی با کوئرا کالج
کوئرا بلاگ

اشتراک در
اطلاع از
guest

14 دیدگاه‌
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Amir Habibinejad
Amir Habibinejad
7 سال قبل

سلام ، همچنین 😉

محمدامین رییسی
محمدامین رییسی
7 سال قبل

ان شاالله در سال جدید به تمامی اهداف داشته و نداشته تون برسید D:
سال نو شما هم مبارک باشه 🙂

سجاد ولایی
سجاد ولایی
7 سال قبل

ضمن تبریک سال نو به آی شکری! ان شاءالله یه قدم مثبتی در این راه (کدوم راه!!! 🙂 ) بذارید! به امید خدا!

Arpa
Arpa
7 سال قبل

سلام.
به قول استاد مجتبی فیاض‌بخش:
«ایشالا خدا بیش از اونی که خیالش رو داریم بهمون حال بده.
سال قشنگ و با کیفیتی داشته‌باشین ایشالا.»

علیرضا توفیقی محمدی

سلام.
سال نو شما هم مبارک!
ان‌شاءالله سال خوبی برای همه باشه! برای ما کنکوری‌های بدبخت 🙁 هم دعا کنید….

علیرضا توفیقی محمدی

راستی یه سوال؟!
Quera یعنی چی؟

Amir
Amir
7 سال قبل

Question Era

میکائیل
میکائیل
7 سال قبل

سلام
سال نو مبارک
برای من که Quera سایت خیلی خیلی مفیدی بوده.
انشالله به هر هدفی که دارین برسید.
ما هم برسیم:)
خدا رو چه دیدی. یه دفه دیدی طلا در اومد از آدمی مث من:\

احمد
احمد
7 سال قبل

انشاءالله

اسلام پیروز است
اسلام پیروز است
7 سال قبل

با سلام
انشالله سال خوبی داشته باشید.

مهدی سلطانی
مهدی سلطانی
7 سال قبل

امیدوارم سالی باشه پر از موفّقیّت باشه و همه به آرزو هاشون برسن

محمد مهدی
محمد مهدی
7 سال قبل

سلام انشاالله سال خوبی باشه اما لطفا زبان روبی رو در بخش پاسخ ها اضافه کنید تا ما هم که با روبی برنامه می نویسیم هم از سایت استفاده کنیم

محمد مهدی
محمد مهدی
7 سال قبل

سلام ممنون که زبان های جدید اضاف کردیید اما در بخش کلاس ها و در سوالات قدیمی در بخش ارسال پاسخ این زبان ها وجود نداره اگه اضاف کنیدشون ممنون میشم

افشین محمدی
افشین محمدی
7 سال قبل

همیشه موفق باشید