به مناسبت یک‌ساله شدن Quera

553

سلام!

خرسندیم که اعلام کنیم Quera یک‌ساله شد!

کار جدی روی Quera از تابستان ۹۴ شروع شد و اولین نسخه از آن انتهای تابستان ۹۴ عرضه شد. حال یک سال از آن تاریخ گذشته و در این مدت با دیدن روند افزایشی استفاده‌ی شما از Quera روحیه گرفتیم؛ بابت این استقبال شما متشکریم!

در این سال، بیش از ۱۷۰۰۰۰ برنامه در Quera جهت داوری فرستاده شده است. هم اکنون حدود ۲۷۰۰ سوال در ۳۳۲ مسابقه و کلاس در سایت وجود دارد و شما می‌توانید برنامه‌های خود را برای داوری آن‌ها در سایت ارسال کنید؛ این کلاس‌ها و مسابقات در مجموع بیش از ۲۳۰۰۰ کاربر ثبت‌نامی دارند.

البته این تازه ابتدای کار است و راهی طولانی پیش روست.

همه‌ی شما می‌توانید در کار‌های آینده‌ی Quera سهیم باشید!

شما را دعوت می‌کنیم به همکاری در بخش‌های مسابقات و آموزش Quera! جزییات کار‌های موجود در این بخش‌ها:

  • برگزاری مسابقات: شما می‌توانید با طرح و آماده کردن سوال، در برگزاری مسابقات هفتگی سهیم باشید و یا مسابقه‌ی خود را در Quera برگزار کنید! جهت این کار باید ابتدا سوال‌های پیشنهادی خود را برای ما بفرستید. حتی اگر سوالتان به‌نظرتان ساده‌ است، و یا راه‌حلی برای آن پیدا نکرده‌اید هم می‌توانید آن‌ را پیشنهاد دهید! پس از فرستادن سوال‌ها، با همفکری یکدیگر سوال‌ها را دسته بندی کرده و درجه سختی و کیفیت هریک را مشخص می‌کنیم و در صورت لزوم، سوال‌ها را پرورش می‌دهیم تا در بهترین شکل در مسابقات استفاده شوند.
  • آموزش:  همان‌طور که می‌دانید، آموزش الگوریتم و برنامه‌نویسی جزو اهداف Quera است که هم اکنون در حال آماده شدن می‌باشد و به تدریج انتشار خواهد یافت. شما در صورت علاقه‌مندی می‌توانید در فراهم نمودن محتوای این آموزش‌ها سهیم باشید.

همچنین کارهایی از قبیل تایید کیفیت سوال‌ها و یا برچسب گذاری و اصلاح مشکلات آن‌ها و … نیز وجود دارد که از علاقه‌مندان جهت همکاری در این‌ کارها دعوت به‌ عمل می‌آید.

در صورت تمایل به همکاری در هریک از این زمینه‌ها، به mahdi@quera.ir ایمیل بزنید. البته، همکاری شما بدون قدردانی نقدی نخواهد ماند! ?

در ضمن، طرح تی‌شرت و لیوان Quera را  می‌توانید در عکس زیر مشاهده کنید!prizes

این‌ها هدایاییست که در کنار جوایز نقدی، به برندگان مسابقات Quera اهدا خواهد شد! ?

آموزش برنامه نویسی با کوئرا کالج
کوئرا بلاگ

اشتراک در
اطلاع از
guest

5 دیدگاه‌
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سجاد ولایی
سجاد ولایی
7 سال قبل

به به آقای شکری D:
محدودیت سنی که نداره؟!

مهدی امیری
7 سال قبل

سلام و خسته نباشید خدمت شما 🙂
فکر می کنم اگه هدف آموزش برای تیم Quera مهم باشه خیلی بهتره که مثل Codeforces برای هر مسابقه یک editorial هم بنویسید، وگرنه با فکر کردن روی سوالا و حل کردن اونایی که می تونیم حل کنیم، برای ما مبتدی ها فقط تسلّطمون رو چیزهایی که بلدیم بالا می ره و چیز جدیدی یاد نمی گیریم 🙁

باز هم ممنون 🙂

shagerd
shagerd
7 سال قبل
پاسخ به  مهدی امیری

ای بابا…
شماا دیگه چرا استاد امیری؟؟
شما که خودتون رتبه دو رقمی سی اف دارین….

شرکت کننده در مسابقه
شرکت کننده در مسابقه
7 سال قبل

سلام
در دوره مرحله آموزشی مسابقه کدکاپ یک ابهامی برای ما و فکر کنم برای خیلیا وجود داشت که در دو هر مرحله، اوایل مسابقه، تست سوال شماره یک مشکل داشت و با وجود کد صحیح اما خطا میگرفت و بعد از دقایقی اعلام میکردید مشکل داده تست برطرف شده.اما ابهامی که وجود داره با وجود اشکال در داده تست چرا بعضی تیم ها به سرعت پاسخ این سوال میفرستادن و جالب بود در اولین یا دومین ارسالشون نمره 100 رو میگرفتن؟؟؟
نمیخواهیم قضاوت کنیم اما بهتره در این مورد شفاف سازی بشه که چطور با وجود اشکال نمره کامل میگرفتن،ای کاش داوران و طراحان سوال در مسابقه مرحله بالاتر از چند دانشگاه بودن تا بتونیم با اعتماد بیشتری در این مسابقات شرکت کنیم
بهرحال از زحماتی که میکشید واقعا تشکر میکنیم

محمد تقی دباغها
محمد تقی دباغها
7 سال قبل

کوئرا اولین سایت نیست! سایت های زیادی مثل codeforces, topcoder و… هستند. اگر توی اون سایت ها هم رفته باشید و توی مسابقات شرکت کرده باشید، میبینید که همچین چیزایی پیش میاد… دلیلش هم تجربه و تسلطه. مثلا سوال 1 کانتست همین روز… توی ورودی گفته تعداد کلمات رو ورودی میده، در حالی که توی ورودی نمونه تعداد رو نداده. خب ما میدونیم که معمولا رایج نیست تعداد ورودی رو ندن. بخاطر همین میگیم حتما ورودی نمونه غلطه و 11 جا افتاده.